REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SUPLEMENTYIZIOLA.PL
- 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz sposób świadczenia usług przez Sklep internetowy dostępny pod adresem witryny internetowej URL https://suplementyiziola.pl, zwanym dalej Sklepem internetowym.
- Właścicielem Sklepu internetowego jest firma: BEZ TABU SP. Z O.O. NON PROFIT, KRASNYSTAW z siedzibą w Krasnymstawie pod adresem: Pl. 3 Maja 23, 22-300 Krasnystaw, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z/s w Świdniku VI wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000975452, NIP: 522307303, zwanym dalej Sprzedawcą.
- Dane kontaktowe: e-mail: admin@suplementyiziola.pl, nr tel.606509272:
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Konsumentów, Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu internetowego Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności.
- Treści zawarte na stronie Sklepu internetowego nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne, ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia. Nie zastępują badań lekarskich ani konsultacji z lekarzem.
- 2
Definicje
- Klient – osoba fizyczna, przedsiębiorca oraz przedsiębiorca na prawach Konsumenta.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu internetowego, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu internetowego.
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę w ramach tej działalności, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Produkt – dostępny w Sklepie internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów I zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą. Zamówienie może być złożone po zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość w ramach Sklepu internetowego, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
- Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
- Konto Klienta- konto klienta w Sklepie internetowym, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie internetowym.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 roku pozycja 287 z późn. zm).
- 3
Obowiązki Klienta
- Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
- Wszelkie dane podawane przez Klienta w czasie zakładania Konta Klienta, jak i w czasie korzystania ze Sklepu muszą być zgodne z prawdą i powinny dotyczyć jego danych. Za skutki podania nieprawdziwych danych lub też zatajenia prawdziwych danych, jak i podanie danych niedotyczących tego Klienta lub dotyczących innej osoby, Klient ponosi pełną odpowiedzialność wobec osób trzecich jak i Sprzedawcy. Klient jest obowiązany do bieżącego aktualizowania wszelkich podanych w Sklepie danych (np. w sytuacji zmiany adresu e-mail, zmiany numer kontaktowego, zmiany adresu do wysyłki).
- Każdy Klient powinien posiadać wiedzę na temat zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet, dla zwiększenia bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu. Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci internetowej należą takie zagrożenia, jak: złośliwe oprogramowanie; wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery; programy szpiegujące; phishing; włamania do systemów telei
- Aby uniknąć zagrożeń, o których mowa powyżej, Klient powinien zaopatrzyć komputer i inne urządzenia, które wykorzystuje, podłączając do sieci Internet, w środki bezpieczeństwa adekwatne do zagrożeń. W szczególności może to polegać na instalacji programu antywirusowego, włączeniu zapory sieciowej, używaniu narzędzi szyfrujących, aktualizacji używanego oprogramowania.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Sklep internetowy:
- urządzenie z dostępem do sieci Internet,
- przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies,
- dostęp do poczty elektronicznej.
- 4
Realizacja Zamówienia
- Zamówienie może być złożone wyłącznie przez osobę posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Klienta.
- Złożenie Zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Modyfikacje w Zamówieniach, które są przekazywane przez Klienta e-mailem (w szczególności dotyczące zmiany adresu Klienta lub adresu dostawy, a także zawierające polecenia zwrotu nadpłaty), będą uwzględniane wyłącznie w przypadku, gdy dyspozycja zostanie przekazana z adresu e-mail wpisanego w Zamówieniu lub przypisanego do Konta Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dodatkowej weryfikacji tożsamości Klienta w przypadku powzięcia wątpliwości czy modyfikację Zamówienia zgłosiła osoba uprawniona.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za oznaczenie jego e-maili lub e-maili Klienta jako spam przez dostawcę usług poczty elektronicznej, z której korzysta Klient.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia Produktu bez wad.
- W przypadku, gdy Klient wybrał płatność z góry za Zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji Zamówienia po jego opłaceniu.
- Produkty zakupione w Sklepie internetowym dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Klient.
- Firmy kurierskie za pośrednictwem których dostawa może być realizowana posiadają własne regulacje co do sposobu realizacji usługi dostawy (w tym w zakresie ewentualnych reklamacji dotyczących dostawy, czasu i sposobu zgłaszania ewentualnych uszkodzeń przesyłki i innych istotnych kwestii) – szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronach firm realizujących dostawę, prosimy o zapoznanie się z tymi warunkami przed wyborem sposobu dostawy.
- 5
Forma płatności
- Za złożone Zamówienie można zapłacić za pomocą: płatne za pobraniem przy odbiorze paczki oraz przelewy24.
- W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest wybrany przez Klienta operator płatności.
- Klient po dokonaniu zakupu w Sklepie internetowym otrzyma dowód zakupu w formie elektronicznej na adres email przez niego wskazany podczas zakupów. Na życzenie Klienta wystawiamy faktury i przesyłamy drogą elektroniczną.
- 6
Dostawa
- Dostawa odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Istnieje też możliwość wysyłki zagranicznej do krajów Unii Europejskiej. W tym przypadku koszt jest wyliczany indywidualnie przez obsługę Sklepu Internetowego na podstawie wagi zamówionych Produktów, zaś Klient jest zobowiązany do poniesienia kosztów dostawy w tak ustalonej wysokości.
- Wysyłka towaru dostępnego w magazynie następuje zwykle w tym samym lub następnym dniu roboczym od złożenia Zamówienia. W przypadku Zamówienia towarów o wydłużonym czasie dostawy towar wysłany będzie po skompletowaniu całości Zamówienia, chyba, że klient poinformuje Sklep Internetowy, iż towar dostępny w magazynie chce otrzymać w osobnej przesyłce.
- Koszty transportu ponosi Klient. Koszt dostawy jest uzależniony od przesyłki.
- Koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
- Towar wysyłany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL i InPost.
- Koszt dostawy – cennik:
- kurier pobranie 23,90 zł,
- kurier przedpłata 16,90 zł,
- paczkomat 16,90 zł,
- dostawa w weekend dopłata 3,00zł.
Po odbiorze paczki należy sprawdzić jej zawartość. Jeśli ilość nie zgadza się z Fakturą, Klient ma obowiązek sporządzić protokół szkody z kurierem Tylko na tej podstawie możemy przyjąć reklamację braku Produktów.
- W przypadku gdy Klient nie odbierze przesyłki lub gdy wróci ona do Sprzedawcy z powodu podania przez Klienta niedokładnego/niepełnego adresu, ponowna wysyłka tych samych Produktów będzie możliwa jedynie przy płatności elektronicznej z góry, z uwzględnieniem kosztów zwrotu i ponownej wysyłki.
- 7
Reklamacja i gwarancja
- Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie określonym w art. 43b ust.2 lub ust. 3 Ustawy, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych tam oraz, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
- Sklep Internetowy jest odpowiedzialny wobec Klienta, za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi i ujawniony przed upływem 2 lat od dnia wydania produktu Konsumentowi.
- Sklep Internetowy w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego udzieli odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne.
- W celu wykonania uprawnień związanych z niezgodnością Produktu z umową, Konsument powinien zgłosić do Sklepu Internetowego, który produkt jest niezgodny z umową, przedstawić dowód zakupu reklamowanego Produktu, oraz opisać na czym polega niezgodność. W miarę możliwości, jeśli Konsument dołączy dokumentację zdjęciową, może ona ułatwić i przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji. Składając reklamację Konsument może posłużyć się wzorem zgłoszenia reklamacyjnego, znajdującego się na stronie https://suplementyiziola.pl.
- W przypadku, w którym Sklep Internetowy odpowiada za niezgodność produktu z umową, rozstrzygając reklamację, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi odpowiedzialności sprzedawcy za brak zgodności towaru z umową oraz biorąc pod uwagę żądania Konsumenta wymieni lub naprawi Produkt.
- Jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów, Sklep Internetowy może zaproponować wymianę Produktu zamiast żądanej naprawy lub naprawę Produktu zamiast żądanej wymiany.
- Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpić od umowy, gdy:
- Sklep internetowy odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową albo nie doprowadził Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
- Brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, pomimo podjęcia przez Sklep internetowy prób doprowadzenia do jego zgodności z umową;
- Brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienia od umowy bez wcześniejszego skorzystania z prawa do wymiany lub naprawy Produktu.
- Gwarancja to dodatkowe uprawnienie uzyskiwane przez kupującego od sprzedającego lub producenta towaru w drodze dobrowolnej umowy lub oświadczenia (dokument gwarancyjny). Gwarancja obejmuje tylko wady fizyczne przedmiotu.
- Klienci Sklepu Internetowego mogą reklamować towar w ramach odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, a w ramach gwarancji tylko niektóre Produkty, na które producent udzielił gwarancji.
- Reklamacja nie obejmuje wad powstałych na skutek niewłaściwego montażu lub użytkowania Produktu. Indywidualne ustawienia monitora, które mogą być powodem przekłamania kolorystyki Produktu, nie mogą być podstawą reklamacji.
- Obowiązkiem Klienta jest sprawdzenie Zamówienia zaraz po jego otrzymaniu i niezwłocznym poinformowaniu o wadzie telefonicznie lub pisemnie Sklep Internetowy. Dane kontaktowe: e-mail: zamowienia@suplementyiziola.pl, : 606 509 272.
- Klient powinien zabezpieczyć odsyłany towar w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko jego uszkodzenia w transporcie.
- Działając na podstawie art. 14 ust 1 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) uprzejmie informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR). Informujemy, iż dla konsumentów w Polsce dostępne są następujące, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- 8
Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Zgodnie z Ustawą, Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia objęcia Produktów w posiadanie przez Konsumenta. Jeżeli Umowa sprzedaży obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
- Klient, odstępując od umowy, oświadcza, że nie naruszył sterylności zwracanego Produktu.
- W przypadku odstąpienia od umowy zwrot płatności Konsumentowi nastąpi nie później niż 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
- Sklep Internetowy dokona zwrotu należności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
- Wzór pisma o odstąpieniu od umowy można znaleźć na stronie https://suplementyiziola.pl.
- 9
Wyjątki od prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), a w szczególności:
- a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- 10
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców na prawach Konsumenta
- Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta będą dotyczyć postanowienia niniejszego Regulaminu, które dotyczą Konsumenta tj. m.in.:
- Usług świadczonych drogą elektroniczną,
- Odstąpienia od umowy przez Konsumenta,
- Odpowiedzialności za nie zgodność towaru z umową i gwarancji.
- 11
Dane osobowe
- Sklep internetowy przywiązuje szczególną wagę do kwestii ochrony oraz sposobu przetwarzania danych osobowych Klientów. Dane osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W). („RODO”).
- Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych w Sklepie internetowym, opisane są w polityce prywatności, stanowiącej integralną część Regulaminu.
- 12
Postanowienia końcowe
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta.
- O zmianach Regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Klienci będą poinformowani drogą elektroniczną na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu adres e-mail. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania Regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
- Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna dla Klienta na stronie internetowej https://suplementyiziola.pl.
- W trakcie realizacji Zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Klienta obowiązuje Regulamin zaakceptowany przy składaniu Zamówienia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Klient wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sklepem Internetowym a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę sklepu Internetowego.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
wzór formularza odstąpienia od umowy – format .pdf
wzór formularza odstąpienia od umowy – format .doc.
Załącznik nr 2 do Regulaminu
wzór formularza reklamacji- format .pdf
wzór formularza reklamacji – format .doc.