Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SUPLEMENTYIZIOLA.PL

 

  • 1

Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz sposób świadczenia usług przez Sklep internetowy dostępny pod adresem witryny internetowej URL https://suplementyiziola.pl, zwanym dalej Sklepem internetowym.
  2. Właścicielem Sklepu internetowego jest firma: BEZ TABU SP. Z O.O. NON PROFIT, KRASNYSTAW z siedzibą w Krasnymstawie pod adresem: Pl. 3 Maja 23, 22-300 Krasnystaw, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z/s w Świdniku VI wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000975452, NIP: 522307303, zwanym dalej Sprzedawcą.
  3. Dane kontaktowe: e-mail: admin@suplementyiziola.pl, nr tel.606509272:
  4. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Konsumentów, Przedsiębiorców oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  5. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
  6. Korzystanie ze Sklepu internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu internetowego Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności.
  7. Treści zawarte na stronie Sklepu internetowego nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne, ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia. Nie zastępują badań lekarskich ani konsultacji z lekarzem.

 

  • 2

Definicje

 

  1. Klient – osoba fizyczna, przedsiębiorca oraz przedsiębiorca na prawach Konsumenta.
  2. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu internetowego, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu internetowego.
  4. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę w ramach tej działalności, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  5. Produkt – dostępny w Sklepie internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów I zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą. Zamówienie może być złożone po zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu.
  7. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość w ramach Sklepu internetowego, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  8. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
  9. Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  10. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
  11. Konto Klienta- konto klienta w Sklepie internetowym, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie internetowym.
  12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  13. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 roku pozycja 287 z późn. zm).
    1.  



 

 

 

 

 

  • 3

Obowiązki Klienta

 

  1. Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
  2. Wszelkie dane podawane przez Klienta w czasie zakładania Konta Klienta, jak i w czasie korzystania ze Sklepu muszą być zgodne z prawdą i powinny dotyczyć jego danych. Za skutki podania nieprawdziwych danych lub też zatajenia prawdziwych danych, jak i podanie danych niedotyczących tego Klienta lub dotyczących innej osoby, Klient ponosi pełną odpowiedzialność wobec osób trzecich jak i Sprzedawcy. Klient jest obowiązany do bieżącego aktualizowania wszelkich podanych w Sklepie danych (np. w sytuacji zmiany adresu e-mail, zmiany numer kontaktowego, zmiany adresu do wysyłki).
  3. Każdy Klient powinien posiadać wiedzę na temat zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet, dla zwiększenia bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu. Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci internetowej należą takie zagrożenia, jak: złośliwe oprogramowanie; wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery; programy szpiegujące; phishing; włamania do systemów telei
  4. Aby uniknąć zagrożeń, o których mowa powyżej, Klient powinien zaopatrzyć komputer i inne urządzenia, które wykorzystuje, podłączając do sieci Internet, w środki bezpieczeństwa adekwatne do zagrożeń. W szczególności może to polegać na instalacji programu antywirusowego, włączeniu zapory sieciowej, używaniu narzędzi szyfrujących, aktualizacji używanego oprogramowania.
  5. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Sklep internetowy:
  6. urządzenie z dostępem do sieci Internet,
  7. przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies,
  8. dostęp do poczty elektronicznej.

 

  • 4

Realizacja Zamówienia

 

  1. Zamówienie może być złożone wyłącznie przez osobę posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych.
  2. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Klienta.
  3. Złożenie Zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  4. Modyfikacje w Zamówieniach, które są przekazywane przez Klienta e-mailem (w szczególności dotyczące zmiany adresu Klienta lub adresu dostawy, a także zawierające polecenia zwrotu nadpłaty), będą uwzględniane wyłącznie w przypadku, gdy dyspozycja zostanie przekazana z adresu e-mail wpisanego w Zamówieniu lub przypisanego do Konta Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dodatkowej weryfikacji tożsamości Klienta w przypadku powzięcia wątpliwości czy modyfikację Zamówienia zgłosiła osoba uprawniona.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za oznaczenie jego e-maili lub e-maili Klienta jako spam przez dostawcę usług poczty elektronicznej, z której korzysta Klient.
  6. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
  7. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia Produktu bez wad.
  8. W przypadku, gdy Klient wybrał płatność z góry za Zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji Zamówienia po jego opłaceniu.
  9. Produkty zakupione w Sklepie internetowym dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Klient.
  10. Firmy kurierskie za pośrednictwem których dostawa może być realizowana posiadają własne regulacje co do sposobu realizacji usługi dostawy (w tym w zakresie ewentualnych reklamacji dotyczących dostawy, czasu i sposobu zgłaszania ewentualnych uszkodzeń przesyłki i innych istotnych kwestii) – szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronach firm realizujących dostawę, prosimy o zapoznanie się z tymi warunkami przed wyborem sposobu dostawy.

 

 

  • 5

Forma płatności

 

  1. Za złożone Zamówienie można zapłacić za pomocą: płatne za pobraniem przy odbiorze paczki oraz przelewy24.
  2. W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest wybrany przez Klienta operator płatności.
  3. Klient po dokonaniu zakupu w Sklepie internetowym otrzyma dowód zakupu w formie elektronicznej na adres email przez niego wskazany podczas zakupów. Na życzenie Klienta wystawiamy faktury i przesyłamy drogą elektroniczną.

 

  • 6

Dostawa

 

  1. Dostawa odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  2. Istnieje też możliwość wysyłki zagranicznej do krajów Unii Europejskiej. W tym przypadku koszt jest wyliczany indywidualnie przez obsługę Sklepu Internetowego na podstawie wagi zamówionych Produktów, zaś Klient jest zobowiązany do poniesienia kosztów dostawy w tak ustalonej wysokości.
  3. Wysyłka towaru dostępnego w magazynie następuje zwykle w tym samym lub następnym dniu roboczym od złożenia Zamówienia. W przypadku Zamówienia towarów o wydłużonym czasie dostawy towar wysłany będzie po skompletowaniu całości Zamówienia, chyba, że klient poinformuje Sklep Internetowy, iż towar dostępny w magazynie chce otrzymać w osobnej przesyłce.
  4. Koszty transportu ponosi Klient. Koszt dostawy jest uzależniony od przesyłki.
  5. Koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
  6. Towar wysyłany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL i InPost.
  7. Koszt dostawy – cennik:
  8. kurier pobranie 23,90 zł,
  9. kurier przedpłata 16,90 zł,
  10. paczkomat 16,90 zł,
  11. dostawa w weekend dopłata 3,00zł.

 

Po odbiorze paczki należy sprawdzić jej zawartość. Jeśli ilość nie zgadza się z Fakturą, Klient ma obowiązek sporządzić protokół szkody z kurierem Tylko na tej podstawie możemy przyjąć reklamację braku Produktów.

  1. W przypadku gdy Klient nie odbierze przesyłki lub gdy wróci ona do Sprzedawcy z powodu podania przez Klienta niedokładnego/niepełnego adresu, ponowna wysyłka tych samych Produktów będzie możliwa jedynie przy płatności elektronicznej z góry, z uwzględnieniem kosztów zwrotu i ponownej wysyłki.

 

 

  • 7

Reklamacja i gwarancja

 

  1. Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie określonym w art. 43b ust.2 lub ust. 3 Ustawy, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych tam oraz, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
  2. Sklep Internetowy jest odpowiedzialny wobec Klienta, za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi i ujawniony przed upływem 2 lat od dnia wydania produktu Konsumentowi.
  3. Sklep Internetowy w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego udzieli odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne.
  4. W celu wykonania uprawnień związanych z niezgodnością Produktu z umową, Konsument powinien zgłosić do Sklepu Internetowego, który produkt jest niezgodny z umową, przedstawić dowód zakupu reklamowanego Produktu, oraz opisać na czym polega niezgodność. W miarę możliwości, jeśli Konsument dołączy dokumentację zdjęciową, może ona ułatwić i przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji. Składając reklamację Konsument może posłużyć się wzorem zgłoszenia reklamacyjnego, znajdującego się na stronie https://suplementyiziola.pl.
  5. W przypadku, w którym Sklep Internetowy odpowiada za niezgodność produktu z umową, rozstrzygając reklamację, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi odpowiedzialności sprzedawcy za brak zgodności towaru z umową oraz biorąc pod uwagę żądania Konsumenta wymieni lub naprawi Produkt.
  6. Jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów, Sklep Internetowy może zaproponować wymianę Produktu zamiast żądanej naprawy lub naprawę Produktu zamiast żądanej wymiany.
  7. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpić od umowy, gdy:
  8. Sklep internetowy odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową albo nie doprowadził Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
  9. Brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, pomimo podjęcia przez Sklep internetowy prób doprowadzenia do jego zgodności z umową;
  10. Brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienia od umowy bez wcześniejszego skorzystania z prawa do wymiany lub naprawy Produktu.
  11. Gwarancja to dodatkowe uprawnienie uzyskiwane przez kupującego od sprzedającego lub producenta towaru w drodze dobrowolnej umowy lub oświadczenia (dokument gwarancyjny). Gwarancja obejmuje tylko wady fizyczne przedmiotu.
  12. Klienci Sklepu Internetowego mogą reklamować towar w ramach odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, a w ramach gwarancji tylko niektóre Produkty, na które producent udzielił gwarancji.
  13. Reklamacja nie obejmuje wad powstałych na skutek niewłaściwego montażu lub użytkowania Produktu. Indywidualne ustawienia monitora, które mogą być powodem przekłamania kolorystyki Produktu, nie mogą być podstawą reklamacji.
  14. Obowiązkiem Klienta jest sprawdzenie Zamówienia zaraz po jego otrzymaniu i niezwłocznym poinformowaniu o wadzie telefonicznie lub pisemnie Sklep Internetowy. Dane kontaktowe: e-mail: zamowienia@suplementyiziola.pl, :  606 509 272.
  15. Klient powinien zabezpieczyć odsyłany towar w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko jego uszkodzenia w transporcie.
  16. Działając na podstawie art. 14 ust 1 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) uprzejmie informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR). Informujemy, iż dla konsumentów w Polsce dostępne są następujące, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

 

  • 8

Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży

 

  1. Zgodnie z Ustawą, Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia objęcia Produktów w posiadanie przez Konsumenta. Jeżeli Umowa sprzedaży obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
  3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
  4. Klient, odstępując od umowy, oświadcza, że nie naruszył sterylności zwracanego Produktu.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy zwrot płatności Konsumentowi nastąpi nie później niż 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
  6. Sklep Internetowy dokona zwrotu należności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
  7. Wzór pisma o odstąpieniu od umowy można znaleźć na stronie https://suplementyiziola.pl.

 

  • 9

Wyjątki od prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży

 

  1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), a w szczególności:
  3. a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  4. b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  5. c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  6. d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

 

 

  • 10

Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców na prawach Konsumenta

 

  1. Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta będą dotyczyć postanowienia niniejszego Regulaminu, które dotyczą Konsumenta tj. m.in.:
  2. Usług świadczonych drogą elektroniczną,
  3. Odstąpienia od umowy przez Konsumenta,
  4. Odpowiedzialności za nie zgodność towaru z umową i gwarancji.

 

  • 11

Dane osobowe

  1. Sklep internetowy przywiązuje szczególną wagę do kwestii ochrony oraz sposobu przetwarzania danych osobowych Klientów. Dane osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W). („RODO”).
  2. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych w Sklepie internetowym, opisane są w polityce prywatności, stanowiącej integralną część Regulaminu.

 

 

 

 

 

  • 12

Postanowienia końcowe

 

  1. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta.
  2. O zmianach Regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Klienci będą poinformowani drogą elektroniczną na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu adres e-mail. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania Regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
  3. Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna dla Klienta na stronie internetowej https://suplementyiziola.pl.
  4. W trakcie realizacji Zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Klienta obowiązuje Regulamin zaakceptowany przy składaniu Zamówienia.
  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Klient wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego.
  6. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  7. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sklepem Internetowym a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę sklepu Internetowego.
  8. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 r.

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu

wzór formularza odstąpienia od umowy – format .pdf

wzór formularza odstąpienia od umowy – format .doc.

 

Załącznik nr 2 do Regulaminu

wzór formularza reklamacji- format .pdf

wzór formularza reklamacji – format .doc.