POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych
osobowych Klientów korzystających ze Sklepu internetowego dostępnego pod
adresem witryny internetowej URL https://suplementyiziola.pl, zwanym dalej
Sklepem internetowym, w szczególności:
cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane
dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie internetowym plików
cookies oraz narzędzi analitycznych.
2. Słowa pisane wielką literą mają znaczenie określone w Regulaminie, który
dostępny jest na rzeczonej stronie internetowej.
§ 2
Administrator i dane kontaktowe
1. Właścicielem Sklepu internetowego i jednocześnie administratorem danych jest
firma: BEZ TABU SP. Z O.O. NON PROFIT, KRASNYSTAW z siedzibą w
Krasnymstawie pod adresem: Pl. 3 Maja 23, 22-300 Krasnystaw wpisaną do
rejestru przedsiębiorców prowadzonym przez, Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w
Lublinie z/s w Świdniku VI wydział Gospodarczy, pod numerem KRS:
0000975452,
NIP:5641798750
REGON: 522307303, zwanym dalej Administratorem.
2. We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz
korzystania z przysługujących Klientom Sklepu internetowego praw związanych z
przetwarzaniem danych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych
poprzez: adres e-mail: admin@suplementyiziola.pl lub pisemnie na adres: Pl. 3
Maja 23, 22-300 Krasnystaw.
§ 3
Podstawa prawna
Dane osobowe w Sklepie internetowym przetwarzane są przez Administratora
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej zwanym
Rozporządzeniem lub RODO, ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych
osobowych, zwanej dalej Ustawą o ochronie danych osobowych, ustawie z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, zwanej dalej Ustawą o
świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo
telekomunikacyjne, zwanej dalej Prawem telekomunikacyjnym.
§ 4
Zasady przetwarzania danych osobowych
1. Administrator dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia poszanowania
prywatności Klientów i ochrony udzielonych informacji osobowych podczas
korzystania ze Sklepu internetowego i dokonywania zakupów w ramach Sklepu
internetowego oraz w tym celu podejmuje wszelkie niezbędne działania.
2. Administrator stosuje wszelkie niezbędne zabezpieczenia serwerów, połączeń i
Sklepu internetowego w celu ochrony danych Klientów. Wszystkie połączenia
związane z wykonywaniem przez Klientów płatności elektronicznych, w przypadku
wyboru takiej opcji, będą następować za pośrednictwem bezpiecznego
szyfrowanego połączenia.
3. Administrator oświadcza, że podanie danych oznaczonych w Sklepie
internetowym jako wymagane, jest dobrowolne, ale konieczne dla korzystania z
funkcjonalności, w tym dla założenia i prowadzenia konta Klienta oraz złożenia i
realizacji zamówienia.
§ 5
Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna
1. Dane osobowe Klientów są zbierane na potrzeby rejestracji konta w Sklepie
internetowym, w celu utworzenia konta, zarządzania nim oraz korzystania z jego
funkcjonalności.
2. Powyższe dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO – tj. w celu
realizacji umowy dotyczącej świadczenia usług Sklepu internetowego oraz art. 6
ust. 1 lit. F RODO – tj. stanowiący o prawnie uzasadnionym interesie Sklepu
internetowego.
3. Warunki oraz sposób rejestracji konta wskazane zostały w Regulaminie Sklepu
internetowego.
4. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów, takie jak adresy IP lub protokoły
w formie logów systemowych oraz generowane na urządzeniach Klientów
identyfikatory plików cookies w celach:
a) administracji Sklepem internetowym,
b) prezentacji informacji przez Sklep internetowy w sposób dostosowany
do preferencji Klienta,
c) przekazania organom publicznym, w przypadku prowadzonego
postępowania i w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
5. Administrator gromadzi, przetwarza i przechowuje następujące dane Klientów:
a) w związku z założeniem konta Klienta: adres e-mail, imię i nazwisko, adres,
telefon, a w przypadku przedsiębiorców również firmę i NIP,
b) w związku ze złożeniem zamówienia: adres e-mail, imię i nazwisko, adres,
telefon, a w przypadku przedsiębiorców również firmę i NIP,
c) w związku z udzieleniem odpowiedzi na zapytanie mailowe lub telefoniczne:
imię i nazwisko, adres e-mail oraz telefon,
d) w związku z subskrypcją newslettera: adres e-mail,
e) w związku z badaniem opinii: adres e-mail, imię i nazwisko, informacje o
zamówieniu,
f) w pozostałym zakresie Administrator przetwarza wyłącznie dane niezbędne do
realizacji danego celu.
6. Administrator będzie przechowywał dane osobowe Klienta zarejestrowanego do
momentu wyrażenia przez Klienta woli usunięcia konta w Sklepie internetowym,
jednak nie krócej niż do momentu upływu terminu przedawnienia roszczeń
wynikających z zawartej umowy albo przez okres wymagany przez odrębne
przepisy dotyczące obowiązków podatkowo-rachunkowych – w zależności od
tego, który okres skończy się później. Po upływie tego terminu dane osobowe
Klienta będą przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
RODO, tj. w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
Administratora.
7. Większość plików cookies, których Sklep internetowy używa, to tak zwane
„cookies sesyjne”. Oznacza to, że zostaną usunięte po zamknięciu przeglądarki.
8. Niektóre pliki cookies (stałe) mogą być przechowywane przez dłuższy okres
czasu, np. jeśli Klient sam wybierze opcję zapamiętywania jego nazwy (nazwy
Klienta), preferowane ustawienia językowe lub inne.
9. Analityczne Google Cookies są przechowywane przez okres do 2 lat, w celu
przeprowadzenia długoterminowej analizy użytkowania witryny.
§ 6
Udostępnianie i powierzenia danych
1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta
Administrator przy prowadzeniu Sklepu internetowego. Dostawcy usług, którym są
przekazywane dane osobowe, podlegają poleceniom Administratora co do celów i
sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające).
2. W przypadku skierowania żądania, Administrator udostępnia dane osobowe
uprawnionym organom państwowym, w szczególności sądom powszechnym,
prokuraturze, policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji
Elektronicznej.
§ 7
Uprawnienia Klienta
1. Klient ma prawo do bezpłatnej informacji dotyczącej danych osobowych
przechowywanych w Sklepie internetowym. W przypadku pytań dotyczących
gromadzenia, przetwarzania i wykorzystania danych osobowych, sprostowania,
blokowania czy kasowania danych oraz w celu odwołania udzielonych zgód lub
wyrażenia sprzeciwu wobec wykorzystywania określonych danych, należy
skontaktować się z Inspektorem danych osobowych.
2. Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem
sprzeciwu, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w
jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony
roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego
przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu
podlega Administrator. Dotyczy to w szczególności danych osobowych
obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla
celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług
Administratora.
3. Klientowi przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO).
Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych.
Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z
określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z
przetwarzaniem danych objętych żądaniem.
Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w
następujących przypadkach:
a) gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas
Administrator ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do
sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni,
b) gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia
danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania,
c) gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały
zebrane lub wykorzystywane, ale są one potrzebne Klientowi w celu
ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
d) gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas
ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu
na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta
przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane
osobowe Klienta.
4. Klient ma prawo dostępu do danych (art. 15 RODO).
Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane
osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:
a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych,
b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych
danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych,
planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach
ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania
danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy
RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle
tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o
profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z
przekazaniem tych danych poza Unię Europejską,
c) uzyskać kopię swoich danych osobowych.
5. Klientowi przysługuje uprawnienie do sprostowania danych (art. 16 RODO).
Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania
dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem
celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia
niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego
oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej.
6. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych
praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie,
nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak, z uwagi
na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, Administrator nie będzie
mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch
miesięcy, informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania
o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
7. Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące
przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu
uprawnień.
8. Ponadto Klientowi przysługuje prawo do złożenia skargi do właściwego organu
nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 8
Obowiązki Klienta
Klient zobowiązany jest do zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa. W
szczególności należy zachować w poufności login i hasło do Sklepu internetowego i
nie udostępniać ich osobom trzecim. Należy pamiętać, że Administrator nie zwraca
się do Klientów o ich podanie, z wyjątkiem podania ich w trakcie logowania na w
Sklepie internetowym. W celu uniemożliwienia korzystania z konta osobom
nieuprawnionym zaleca się wylogować po zakończeniu korzystania ze Sklepu
internetowego.
§ 9
Pliki cookies i eksploatacja
1. Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do
korzystania ze Sklepu internetowego. cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony
internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu
końcowym oraz unikalny numer.
2. Sklep internetowy wykorzystuje dwa typy plików cookies:
a) sesyjne – pliki tymczasowe, przechowywane na urządzeniu Klienta do
momentu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia
przeglądarki internetowej,
b) stałe – przechowywane na urządzeniu Klienta przez czas określony w ich
parametrach lub do ich usunięcia przez Klienta.
3. Technologia cookies nie jest wykorzystywana do pozyskiwania jakichkolwiek
danych osobowych odwiedzających Sklep internetowy.
4. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usług Google Analytics,
Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Inc. oraz z usług Facebook
Analytics, w tym Facebook Piksel, dostarczanych przez firmę Facebook Ireland
Limited. Usługi te pomagają Administratorowi analizować ruch w Sklepie
Internetowym oraz na profilach Sklepu internetowego w serwisach: Facebook oraz
Instagram. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w
sposób zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają
identyfikację osoby) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu
Sklepem internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie
zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby odwiedzającej stronę
Sklepu internetowego czy profil Sklepu internetowego w serwisach: Facebook
oraz Instagram. Administrator korzystając z powyższych usług w Sklepie
internetowym gromadzi takie dane jak: źródła i medium pozyskania odwiedzjących
Sklep internetowy oraz sposób ich zachowania na stronie Sklepu internetowego,
informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz
domenę, dane geograficzne, demograficzne i zainteresowania.
§ 10
Zarządzanie plikami cookies przez Klienta
1. Przeglądarki internetowe umożliwiają zarządzanie prywatnością Klientów poprzez
zarządzanie plikami cookies. Klient ma możliwości określania warunków
przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies na urządzeniu.
2. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa)
zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu
końcowym Klienta.
3. Klient Sklepu internetowego może dokonać zmiany ustawień w tym zakresie.
4. Klient ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików cookies do swojego
komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. W
ustawieniach przeglądarki można dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies,
w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną ich obsługę w
ustawieniach przeglądarki bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w
urządzeniu końcowym Klienta. Przeglądarka internetowa umożliwia również
usunięcie plików cookies.
5. Jeżeli w wyniku zmiany ustawień dotyczących plików cookies zostanie
umieszczony tzw. plik cookie opt–out (który służy wyłącznie do identyfikacji
sprzeciwu Klienta – braku zgody), należy pamiętać, iż plik cookie opt-out działa
tylko w przeglądarce, przy użyciu której został zapisany. Jeśli Klient usunie
wszystkie pliki cookies lub będzie używać innej przeglądarki bądź innego
urządzenia końcowego, to ustawienia opt-out trzeba dokonać ponownie.
6. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies
dostępne są w ustawieniach oprogramowania (informacje zawiera pomoc lub
dokumentacja przeglądarki internetowej Klienta).
7. W celu zarządzania ustawieniami plików cookies Klient może wybrać z listy
poniżej przeglądarkę internetową, której używa i postępować zgodnie z dalszymi
instrukcjami:
a) Microsoft Edge:
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-
files-in-internet-explorer
lub
https://support.microsoft.com/pl-pl/hub/4338813/windows-
help?os=windows-8.1
b) Google Chrome:
https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
lub
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
c) Safari:
https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
d) Firefox:
https://support.mozilla.org/pl/kb/Włączanie%20i%20wyłączanie%20obsługi%20ciaste
czek
e) Opera:
https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
8. Klient ma możliwość wyłączenia możliwości wykorzystywania jego danych w
Google Analytics, instalując dodatek do przeglądarki –
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
§ 11
Wymagania Sklepu internetowego dotyczące plików cookies
1. Ograniczenie zapisu i dostępu do plików cookies na urządzeniu Klienta
może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Sklepu
Internetowego. Usługa lub jej poszczególne funkcjonalności mogą bez
plików cookies nie działać poprawnie.
2. Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowo
działające funkcje Sklepu internetowego w przypadku, gdy Klient ograniczy
w jakikolwiek sposób możliwość zapisywania i odczytu plików cookies.
Administrator zastrzega, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych
dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji
Klienta może utrudnić np. w przypadku korzystania z formularzy,
a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze Sklepu
internetowego.
§ 12
Odnośniki do innych stron internetowych
1. Sklep internetowy zawiera linki i odnośniki do serwisów zewnętrznych (innych
stron internetowych), które mogą także używać plików cookies.
2. Niniejsza Polityka nie reguluje zasad wykorzystania mechanizmu cookies przez
podmioty trzecie i nie ponosi odpowiedzialności za politykę prywatności serwisów
zewnętrznych.
3. W przypadku serwisów zewnętrznych zaleca się zapoznanie z ich polityką
prywatności, w celu zapoznania się z obowiązującymi tam zasadami.
§ 13
Postanowienia końcowe
Administrator ma prawo dokonywania zmian w Polityce prywatności i wykorzystania
plików cookies, które wynikać mogą w szczególności ze zmiany obowiązujących
przepisów prawa. Zmiany Polityki prywatności i wykorzystania plików cookies
dokonywane są poprzez umieszczenie przez Sklep internetowy na stronie głównej
Sklepu internetowego informacji o zmianie Polityki prywatności i utrzymanie jej na
rzeczonej stronie przez okres 14 dni od zmiany Polityki prywatności. Zarejestrowani
Klienci zostaną dodatkowo poinformowani o zmianie Polityki Prywatności na adres
e-mail podany przy rejestracji.